HTML

Gondolatok a negyedikről

Érzések. gondolatok. élet.

Friss topikok

Linkblog

2009.08.23. 15:46 Makkur

 

Csináltam egy interjút Szilágyi Zoé punkfestővel aki Veszprém mellett él a Csatár hegyen és nem kicsit kalandos élete volt eddig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zoé mikor  és hol születtél?
-Budapesten,1966-ban.



Mikor találkoztál elöször punkokkal punkzenével?
-Németországban,a 80-as évek elején.Amúgy van egy blogom amiben részletesen leirom életutam történetét- mert nyugaton nőttem fel-itt le fogom irni azt is,hogyan lettem az,aki.
A blog cime: http://uttalanutakon.wordpress.com/

Hogyan kezdtél el festeni?
-Eredetileg inkább grafikus alkat vagyok,inkább rajzoltam, festeni az utóbbi pár évben kezdtem el.Ez persze nem azt jelenti hogy régeben nem festettem,pl.sokat festettem a 80-as években,aztán megint visszatértem a rajzhoz,de most újra felfedeztem a festészetet.
Amúgy 3 éves korom óta alkotok,kiskoromban is ez volt a kedvenc időtöltésem...audidakta vagyok. Édesapám is képzőművész igy valahogy "belenőttem" ebbe....



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Melyik kiállításod sikerült a legjobban szerinted?
-Mind,a maga módján. Volt a 90-es években egy erotikus kiállitásom Veszprémben, az akkori KISGALÉRIÁBAN,ahol tolongtak az emberek.Szerintem,az! Utána meg a 2006-os Budapesti MUCIUS galériás tárlatom amit GANXTA ZOLLEE nyitott meg...és az ARTITUDE galéria támogatott..



Mivel sok helyen jártál a világon van olyan hely ahol szívesebben
leélnéd az életedet mint itthon?
-Berlin.


Kik szoktak tőled vásárolni képet?
-Műgyűjtők meg "Zoé-rajongók".

Vannak állandó vevőid,támogatóid?
-Bár lennének! Léteznek természetesen olyanok,akik bizonyos időközönként vesznek tőlem képeket,de ez nem rendszeres. Igy havi fix jövedelmem sincsen , teljesen a máról-holnapra élek,van hogy hónapokig SEMMI keresetem nincs....sajnos sokan a művészetet nem tartják Magyarországon "rendes állásnak",-kötekednek:miért nem megyek dolgozni?  Ez szomorú. A mai világban meg ,ez amúgy is lehetetlen,pláne ha extravagáns a megjelenésed,tetovált vagy, és nincs konkrét végzettséged sem,s elmúltál 43 éves.No meg még NŐ is vagy -ráadásnak!-és olyan helyen laksz ami szinte tanya és nincs közlekedés.....
Amúgy meg,szerintem a művészet teljes embert kiván,az élet igy is túl rövid....ezért nem is szültem gyereket sem. Én 24 órán át alkotok,még mikor épp ülök és elmélkedem is....!Sohasem dolgoztam munkahelyen,eddig egész életemben CSAK festettem. Illetve egyszer melóztam egy Pesti galériában pár hónapig, meg teremőrködtünk férjemmel a Veszprémi KISGALÉRIÁBAN.De inkább brahiból ...


Kapcsolatban vagy más punk vagy underground festővel?
-Inkább voltam. Férjemmel,Szilágyi Lackóval,mikor már nem is éltünk együtt-ő elhunyt-A legjobb barátom, Jim A.Kód  szintén igazi kult-figura és festő volt ,Pesten-ő is sajnos elhunyt.
Vele festettük ki anno a legendás Budapesti FEKETE LYUK punk-klubot a 90-es évek elején....
El Kazovszkij,aki szintén nem él már....amúgy tartom a kapcsolatot még pár hasonló alkotóval,neten keresztül....de inkább "magánzó" magányos farkas vagyok.Punkfestő meg nincs sok.



Milyen anyagokkal festesz?
-Mostanság leginkább akrillal,de ami épp jön.A lakkfilc és az akril  fő anyagaim.

Mik a kedvenc zenekaraid?
-Sok van. A legkedvesebb az EINSTÜRZENDE NEUBAUTEN. Ezen kivül,SEX PISTOLS, BAUHAUS, RAMMSTEIN, THE FALL, és sok-sok más UNDERGROUND együttes,zenész.

Kedvenc festőid?
-Frida Kahlo,Emil Nolde,Niki de Saint-Phalle, sok OUTSIDER-ARTIST,a magyarok közt meg persze,Szilágyi Lackó,Gulácsy,Csontváry,El Kazovszkij,Menyhárt "Menyus" Tamás,A.Kód,a roma festőnő Deák Iza.......szeretem a pszichés betegek műveit is.

Milyen állataid vannak otthon?
-Kutyák,patkányok,fehér egér,degu,achátcsigák,

csincsilla.



Végezetül mit üzensz az olvasóknak?

-Hogy felejtsenek el MINDEN ELŐITÉLETET az extravagáns kinézetű emberekkel szemben! Én nem iszom,nem cigizek és ellenzem a drokokat,holott tetovált arcom van,punk frizurám és telivagyok testékszerekkel. Se nem vagyok bulis tipus,se nem vagyok "vadállat".
No meg,hogy a művészet UGYANOLYAN szakma mint az asztalos,a pék,a postás,és ha egy művész éhezik,azt jobban támogatni kéne  hogy tudjon alkotni és élni,s nem beugati hogy "eridj dolgozni." No meg,a papir,a végzettség  nem minden.....!
A művészeket NEM csak azután kell isteniteni miután meghaltak illetve nélkülözésük öngyilkosságba kergette őket..Példa erre Szilágyi Lackó,A.Kód és rengetegen mások a  művészettörténetből...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://makkur.blog.hu/api/trackback/id/tr681332838

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása